5 березня 2024 року у закладі з метою організації якісного та безпечного харчування дітей була проведена позапланова перевірка стану організації харчування Радою по харчуванню та представниками батьківського комітету
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«КРОПИВНИЦЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР
КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
(КЗ «Кропивницький НРЦ»)
вул. Куроп’ятникова, 19, м. Кропивницький,
Кропивницький район, Кіровоградська область, 25006
e-mail: nvo_kirov@ukr.net, телефон: 33-93-27
ЄДРПОУ 31975219
АКТ
05 березня 2024 року
ПЕРЕВІРКА СТАНУ ХАРЧУВАННЯ
Радою по харчуванню
Комісія у складі:
Голова – директор закладу В.І. Фундова
Члени – Голова ПК Л.Л. Козир
медична сестра з дієтичного харчування Г.О. Кулік
заступник директора з НВР Л.М. Велика
заступник директора з господарської частини О.А. Політаєва
представник громадськості Н.С. Шамшур
Проведено перевірку з метою :
- аналізу санітарно-гігієнічного стану харчоблоку та допоміжних приміщень;
- аналізу дотримання вимог до зберігання продуктів харчування, наявність супровідних документів;
- відповідності до вимог видачі якості та об’єму готових страв;
ВСТАНОВЛЕНО :
Холодильне обладнання в робочому стані. В наявності 7 холодильників, промарковані, своєчасно розморожуються та миються. В кожному холодильнику та морозильній камері є термометри, температурні листи заведені, температурний режим дотримається. Визначене місце для зберігання кожного з продуктів. Також є окремий холодильник для зберігання добового набору продуктів та добових проб. Технологічне обладнання, витяжна вентиляція в справному стані. Інвентар для прибирання маркований за кольорами визначеними відповідно до вимог системи НАССР. Зберігається окремо в кожному цеху. Миски, каструлі в задовільному стані, промарковані з зазначенням об’єму, використовуються за призначенням. Дошки, ножі для сирої та вареної продукції в достатній кількості, промарковані. Обробні столи в достатній кількості, промарковані за призначенням.
Продукти в заклад надходять задовільної якості, без пошкоджених упаковок, на кожен продукт є відповідні супровідні документи. Продукти зберігаються в коморі, ведеться журнал бракеражу сирої продукції з зазначенням терміну використання. В коморі в наявності двотижневий запас сипучих продуктів, які зберігаються на стелажах, терміни зберігання дотримуються. Строки зберігання швидкопсуючих продуктів дотримуються. Продукти з простроченими термінами реалізації відсутні. Комора оснащена термометром та гігрометром. Журнал реєстрації температури та відносної вологості у приміщенні ведеться регулярно. Ємності для обробки яєць в наявності, промарковані. Пам’ятки для миття яєць вивішена. З працівниками харчоблоку проводяться навчання щодо процесу миття яєць, умов зберігання, особливостей приготування; правилами миття столового та кухонного посуду.
Технологія приготування страв дотримується, об’єм порцій відповідає зазначеному об’єму в меню-вимозі, добові проби відбираються регулярно, графік видачі їжі дотримується. Персонал отримує їжу в окремому промаркованому одязі в промаркований посуд з кришками. Відходи зберігаються в промаркованому посуді з кришками в спеціально відведеному для цього місці.
Санітарний одяг (по 3 комплекти) та спеціальний одяг працівників їдальні в наявності, промаркований, використовується за призначенням. Миючі та дезінфікуючі засоби в достатній кількості, зберігаються окремо від харчових продуктів, в закритому посуді, мірні ємності промарковані. В роботі використовуються миючі та дезінфікуючі засоби, які дозволені для використання у навчальних закладах, мають сертифікати якості та відповідності та інструкції з використання. Пам’ятки для миття посуду розміщенні біля ванн для миття посуду.
В закладі впроваджуються постійно діючі процедури, засновані на принципах аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), активізована робота робочої групи НАССР.
РЕКОМЕНДОВАНО :
- не допускати порушення санітарно-гігієнічного режиму на харчоблоці;
- продовжувати дотримуватись правил зберігання та термінів реалізації продуктів харчування;
- продовжувати впровадження в дію принципів системи НАССР;
- для зберігання миючих та дезінфекційних засобів відокремити окрему шафу, промаркувати;
- регулярно проводити з працівниками харчоблоку та персоналом, який задіяний в організації харчування, навчання щодо правил миття посуду, обробки яєць, дотримання особистої гігієни тощо.
ПІДПИСИ : В.І. Фундова
Л.Л. Козир
Г.О. Кулік
Л.М. Велика
О.А. Політаєва
Н.С. Шамшур
Інформація щодо профілактики гострокишкових захворювань
Марафон осінніх страв
ЄДРПОУ 31975219
НАКАЗ
від «09» вересня 2021 року № 152 /о
Про організацію харчування дітей з особливими дієтичними потребами в закладі
На виконання пункту 6 рішення Виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 03 серпня 2021 року № 465 «Про організацію харчування учнів та вихованців закладів освіти м. Кропивницького», керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», наказом управління освіти від 10 серпня 2021 № 449/о «Про організацію харчування учнів та вихованців закладів освіти м. Кропивницького», наказу управління освіти Кропивницької Міської ради від 07.09.2021 року № 508/о «Про організацію харчування дітей з особливими дієтичними потребами в закладах освіти м. Кропивницького» та з метою організації харчування дітей з особливими дієтичними потребами в закладі
НАКАЗУЮ:
1. Сестрі медичній з дієтичного харчування Кулік Г.О.
1.1.Забезпечити організацію дієтичного харчування для дітей з особливими дієтичними потребами за наявністю медичної довідки виданої сімейним лікарем чи лікарем-педіатром, де зазначено особливі дієтичні потреби здобувача освіти/дитини із встановленням відповідного діагнозу;
1.2. Організувати індивідуальне харчування для дітей з особливими дієтичними потребами з урахуванням рекомендацій щодо обмеження/виключення відповідних харчових продуктів, напоїв та страв зазначених у медичній довідці;
1.3. Заміну харчових продуктів, напоїв та страв, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість проводити зі збереженням енергетичної та поживної цінності відповідно до вікових та статевих норм;
1.4.Організацію безлактозного харчування дітей в закладах дошкільної освіти з використанням аналогічних продуктів замінників, які не містять лактозу, проводити відповідно до встановленої вартості харчування на день для вихованців закладів дошкільної освіти, які потребують особливого дієтичного харчування, за наявністю в закладі не менше п’яти дітей даної категорії;
1.5.Для приготування дієтичних страв використовувати посуд та інвентар з відповідним маркуванням;
1.6. Щоденно зазначати в меню інформацію про вміст поширених харчових алергенів;
1.7. Розмістити біля меню інформацію щодо розшифровки індексів харчових алергенів;
1.8. Забезпечити в харчоблоці/буфетах наявність списку дітей, які потребують дієтичного харчування із зазначенням прізвища, ім’я дитини, класу (групи), назви дієти, дати призначення та дати закінчення дієтичного харчування, обмеження та виключення певних харчових продуктів, напоїв та страв;
1.9. Посилити контроль за веденням сестрою медичною журналу обліку дітей з особливими дієтичними потребами.
2. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор закладу В.І.Фундова
З наказом ознайомлена:
Кулік Г.О
Комунальний заклад
«Кропивницький навчально-реабілітаційний центр
Кропивницької Міської ради»
25006, м. Кропивницький, вул. Куроп`ятникова, 19
e-mail: nvo_kirov@ukr.net; телефон: 33-93-27
ЄДРПОУ
НАКАЗ
від «28» серпня 2021 року № 102/о
Про організацію харчування
учнів та вихованців закладу
на 2021/2022 н.р.
Керуючись Законами України «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», постановами Кабінету Міністрів України від 29.06.2002 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів» (зі змінами від 18.01.2016 № 17), від 02.02.2011 № 116 «Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» (зі змінами), від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти», відповідно до протокольного рішення чергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 17.08.2021 № 16, наказом Управління освіти Кропивницької Міської ради від 27.08.2021 року №481 «Про організацію харчування учнів та вихованців в закладах освіти м. Кропивницького на 2021/2022 н.р.» та з метою підвищення якості та ефективності організації харчування учнів та вихованців закладу
НАКАЗУЮ:
- З 02.09.2021 забезпечити організацію харчування учнів закладу;
2. Забезпечити неухильне дотримання нормативно - правових документів та вимог санітарного законодавства щодо організації харчування у закладах загальної середньої та дошкільної освіти;
3. Забезпечити неухильне дотримання нормативно - правових документів та вимог санітарного законодавства щодо організації харчування у закладах загальної середньої та дошкільної освіти;
4. Призначити відповідальною за організацію харчування учнів та вихованців закладу сестру медичну з дієтичного харчування Кулік Г.О. та визначити склад бракеражної комісії :
Кулік Г.О. – сестра медична з дієтичного харчування;
Козир Л.Л. – голова ПК;
Лукаш Л.В. – кухар.
5. Визначити функціональні обов’язки кухаря, комірника та сестри медичної (сестри медичної з дієтичного харчування);
6. Затвердити положення про бракеражну комісію;
7. До 01.09.2021 затвердити план роботи Ради по харчуванню щодо контролю за організацією харчування дітей в закладі на 2021/2022 н.р.;
8. Не рідше одного разу на місяць проводити перевірки на харчоблоці щодо дотримання норм закладки та виходу готової продукції;
9. З урахуванням наявної матеріально-технічної бази, пропозицій відповідальної особи визначити форму організації харчування здобувачів освіти/дітей (монопрофільне меню, комплексне меню, харчування на основі дабл-меню);
10. Затвердити режим харчування дітей та графік видачі страв з харчоблоку;
11. Встановити тривалість перерви між навчальними заняттями для організації прийомів їжі здобувачів освіти 1-4 класів та 5-12 класів наказом по закладу від 01.09.2021 року № 132/0 «Про затвердження режиму роботи закладу» відповідно до чинного законодавства;
12. Забезпечити в закладі впровадження та реалізацію постійно діючих процедур, заснованих на принципах аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР);
13. Прийом продуктів харчування здійснювати тільки належної якості при наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, відповідність вимогам державних стандартів (накладні, товарно - транспортні накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи тощо);
14. При встановленні під час прийому недоброякісності будь – якого продукту, складати відповідний акт із залученням представників від постачальної організації з подальшим поверненням неякісного продукту постачальнику;
15. Облік продуктів харчування та продовольчої сировини здійснювати у Книзі складського обліку встановленої форми, суворо контролювати дотримання умов зберігання та термінів реалізації продуктів харчування та продовольчої сировини;
16. Забезпечити ведення обліку здобувачів освіти, що забезпечуються гарячим харчуванням, у тому числі здобувачів освіти та вихованців з особливими дієтичними потребами;
17. Забезпечити організацію харчування дітей, які потребують дієтичного харчування, згідно медичної довідки від лікаря та заяви від батьків;
- Не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного одягу та використання приміщення їдальні не за цільовим призначенням;
- Забезпечити виконання протиепідемічних заходів щодо попередження спалахів гострих кишкових захворювань та харчових отруєнь;
- Забезпечити контроль за належним рівнем організації водно питного режиму в закладі з урахуванням вимог протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);
- Тримати на постійному контролі стан організації та якості харчування учнів та вихованців, щомісячно заслуховувати дане питання на нарадах при керівнику та не рідше 2 разів на рік на засіданні педагогічної ради;
- Сприяти формування принципів здорового харчування у здобувачів освіти та вихованців;
23. Меню їдальні щодня розміщувати на відведеному для цього стенді, веб-сайті та/або через інші канали комунікації, доступні для здобувачів освіти, вихованців та їх батьків або інших законних представників;
Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор закладу В.І.Фундова
Комунальний заклад
«Кропивницький навчально-реабілітаційний центр
Кропивницької Міської ради»
25006, м. Кропивницький, вул. Куроп`ятникова, 19
e-mail: nvo_kirov@ukr.net; телефон: 33-93-27
ЄДРПОУ
ВИТЯГ
з наказу № 93/о від 13.08.2021 року
«Про організацію харчування учнів та вихованців закладу»
п.3.6. Забезпечити організацію харчування вихованців груп загального розвитку трьохразовим харчуванням на суму: від 1-4 років - 35 гривень (60% за рахунок батьків в розмірі 21,00 грн., 40% за рахунок держави) та від 4-6 (7) років 45 гривень (60% за рахунок батьків в розмірі 27,00 грн., 40% за рахунок держави).
п.3.7. Установити категорії здобувачів освіти та вихованців закладів освіти м. Кропивницького, які звільняються від плати за харчування та визначити початок звільнення від плати за харчування з дня подання заяви та відповідних документів до закладу освіти матір’ю (батьком) або особою, яка їх замінює.
п.3.8. Забезпечити організацію харчування здобувачів освіти закладу дворазовим харчуванням (сніданок та обід) на суму: від 6 до 11 років - 38 гривень; від 11 до 14 років – 42 гривні; від 14 до 18 років – 46 гривень. Харчування забезпечується за рахунок держави.
п.3.9. Забезпечити здобувачів освіти закладу, що знаходяться на 24-х годинному режимі перебування чотириразовим харчуванням: сніданок та обід на суму від 6 до 11 років - 38 гривень; від 11 до 14 років – 42 гривні; від 14 до 18 років – 46 гривень, полуденок та вечеря – за кошти батьків на суму 30 гривень.
ЗАТВЕРДЖУЮ:
Директор КЗ « Кропивницький НРЦ
Кропивницької Міської ради »
_____________В.І.Фундова
ЗАХОДИ
по поліпшенню організації харчування дітей в закладі на 2021-2022 навчальний рік
№ | Зміст роботи | Термін роботи | Відпові- дальний | Примітка |
1 | Підготувати наказ "Про організацію харчування дітей в 2021/2022 роках" | До 01.09. | Директор | |
2 | Опрацювати з працівниками основні положення наступних документів: - Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та порядку організації харчування у заклаадах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» № 305 від 24.03.2021 року. - Лист МОЗ від 22.06.2021 року «Норми витрат сировини» - "Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах", яка затверджена спільним наказом МОіН і МОЗ України від 17.04.2006р. №298/227 зі змінами від 26.02.2013 року №202/165 щодо вироблення у дітей відповідного віку навичок користування серветками та виделками; - Постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2002р. №1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», «Про внесення змін до п 1 Постанови Кабінету Міністрів України» від 26.08.2002 р. № 1243, «Порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах від 22.06.2005 р. № 507»; - Спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227 «Про затвердження Інструкції харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» зі змінами від 26.02.2013 року №202/165. | До 17.09. | Старша сестра медична | |
3 | Забезпечити контроль за організацією харчування у закладі | Постійно | Директор, сестра медична, комірник | |
4 | Складання та оновлення бази даних дітей, які потребують дієтичного харчування | Постійно | Директор, сестра медична | |
5 | Посилити контроль за якістю продуктів харчування та продовольчої сировини, які надходять у дошкільний навчальний заклад, за урізноманітненням щоденних меню, якості приготування їжі | Протягом року | Директор, сестра медична, комірник | |
6 | При встановленні під час прийому недоброякісності будь – якого продукту, складати відповідний акт із залученням представників від постачальної організації з подальшим поверненням неякісного продукту постачальнику; | Протягом року | Сестра медична, комірник | |
7 | Облік продуктів харчування та продовольчої сировини здійснювати у Книзі складського обліку встановленої форми, суворо контролювати дотримання умов зберігання та термінів реалізації продуктів харчування та продовольчої сировини; | Протягом року | Сестра медична, комірник | |
8 | Щомісячне проведення детального аналізу виконання грошових та натуральних норм харчування | До 10 числа кожного місяця | Сестра медична, комірник | |
9 | Посилення контролю за роботою харчоблоку з метою якісної організації харчування | Постійно | Директор, сестра медична | |
10 | Контроль виконанням програми-передумови системи НАССР «Стан приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання та калібрування» | Постійно | Робоча група НАССР | |
11 | Заслуховування аналітичних матеріалів про стан харчування дітей на загальних батьківських зборах, групових батьківських зборах | За річним планом | Директор, вихователі | |
12 | Проведення звітів керівників перед батьками, громадськістю, працівниками про свою діяльність про включення питань з організації харчування | Щорічно | Директор | |
13 | Продовження формування культурно-гігієнічних навичок у вихованців закладу під час прийму їжі, популяризація здорового харчування | Постійно | Сестра медична, вихователі | |
14 | Неухильне виконання нормативних актів щодо організації харчування дітей у закладі | Постійно | Директор, сестра медична | |
15 | Організація безкоштовного харчування для дітей пільгових категорій | Постійно | Директор, сестра медична | |
16 | Сприяння своєчасному проходженню курсів підвищення кваліфікації кухарями та медичним персоналом | За потреби | Директор | |
17 | Забезпечення контролю за організацією харчування у закладі | Постійно | Директор, сестра медична | |
18 | У відповідності до програми «Дитина» проводити роботу щодо виховання здорового способу життя та популяризації здорового харчування у вихованців закладу | Постійно | Вихователі | |
19 | Забезпечувати під час прийому їжі вихованцями та здобувачами освіти виконання правил гігієнічного та естетичного виховання | Система тично | Черговий вчитель, вихователь в їдальні, вихователі груп | |
20 | Забезпечити окремим комплектом посуду кожний клас | На час карантину на коронавірусну інфекцію | Завідувач господарством | |
21 | Забезпечити кожний клас одноразовими паперовими стаканчиками для організації водно-питного режиму в класах | На час карантину на коронавірусну інфекцію | Завідувач господарством | |
22 | Забезпечити в їдальні відстань між столами не менше 1,5 м та розміщення за столом не більше 4-х осіб | На час карантину на коронавірусну інфекцію | Завідувач господарством, сестра медична | |
23 | Забезпечити на робочому місці працівників харчоблоку засобами індивідуального захисту | На час карантину на коронавірусну інфекцію | Завідувач господарством | |
24 | Посилити контроль за організацією видачі страв (обробкою столів дезінфікуючими засобами, наявністю у працівника їдальні під час видачі страв захисною маски або респіратора, захисних окулярів або захисного щитка, одноразових рукавичок) | На час карантину на коронавірусну інфекцію | Завідувач господарством, сестра медична | |
25 | Прийом продуктів харчування здійснювати тільки належної якості при наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, відповідність вимогам державних стандартів (накладні, товарно - транспортні накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи тощо); | Постійно | Комірник | |
26 | Заборонити залучення вихованців до чергування під час прийому їжі | На час карантину на коронавірусну інфекцію | Сестра медична, вихователі груп | |
27 | Проводити заняття з кухарями, підсобним працівником, працівником їдальні, обслуговуючим персоналом з питань організації правильного харчування дітей | Згідно річного плану закладу | Сестра медична | |
28 | Провести з працівниками харчоблоку навчання щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації | до 01.09.2021р | Сестра медична | |
29 | Складати меню з визначенням норм продуктів харчування у межах харчових витрат визначених виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради | Протягом року | Сестра медична | |
30 | Контролювати питний режим по класах та групах | Система тично | Сестра медична | |
31 | Постійно здійснювати контроль за нарахуванням батьківської плати, забезпечувати своєчасну оплату за харчування батьками | Систематично | Касир, сестра медична, вихователі | |
32 | В куточках для батьків на батьківських зборах висвітлювати питання організації харчування дітей та популяризації здорового харчування | Протягом року | Сестра медична | |
33 | Ознайомлення з публікаціями в періодичній пресі та спеціальній літературі щодо харчування дітей в закладі | По мірі надходження | Директор, сестра медична | |
34 | Контроль за дотриманням вимог особистої гігієни працівниками пов’язаними з харчуванням вихованців та здобувачів освіти у закладі | Система тично | Директор, сестра медична | |
35 | Контроль за веденням документації з харчування відповідальними особами | Щомісяця | Директор |
ЗАТВЕРДЖУЮ:
Директор КЗ « Кропивницький НРЦ
Кропивницької Міської ради »
_____________В.І.Фундова
ПЛАН РОБОТИ РАДИ ПО ХАРЧУВАННЮ
НА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ | Зміст роботи | Дата проведення | Відповідальні |
1 | Домагатися забезпечення організації харчування дітей у відповідності до: - Закону України «Про дошкільну освіту». - Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та порядку організації харчування у заклаадах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» № 305 від 24.03.2021 року. - «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах від 17.04. 2006 року» 298/227 - Наказу Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 №242/329 - Наказ Міністерства Охорони здоров'я та Міністерства освіти і науки України від 17.04.2006 № 298/227 «Інструкція з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» - Наказ Міністерства освіти та науки та Міністерства охорони здоров'я України від 15.08.2006 року № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, навчальних закладах» - Лист МОЗ від 22.06.2021 року «Норми витрат сировини» | Постійно | Директор закладу, члени ради |
2 | 1. Готовність харчоблоку та допоміжних приміщень до харчування дітей в 2021/2022 н.р.; 2. Виконання програм-передумов системи НАССР: - Стан приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання та калібрування; - Контроль шкідників; - Вимоги до сировини та контроль за постачальниками. Транспортування та зберігання продуктів харчування. Контроль за технологічними процесами; - Особиста гігієна персоналу; 3. Дотримання вимог системи забезпечення безпеки і управління якістю на основі принципів НАССР; 4. Дотримання карантинних заходів по захворюванню на COVID-19; | До 01.09 Постійно Постійно На період карантину | Члени ради |
3 | Вивчення та узагальнення нормативних документів з питань організації харчування | Протягом року | Директор закладу, вихователі груп |
4 | Поновити документацію та довідки дітей зі статусом. | Вересень | Медична сестра |
5 | Своєчасний збір інформації в закладі та подання необхідних документів для організації харчування дітей пільгових категорій | Протягом року | Медична сестра |
6 | Аналіз дотримання натуральних норм харчування в навчальному закладі | 1 раз на 10 днів | Медична сестра з дієтичного харчування |
7 | Здійснювати постійний контроль за організацією і якістю харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних вимог харчоблоку та їдальні. | Протягом року | Рада по харчуванню |
8 | Складання заявок на продукти харчування. Дотримання вимог щодо прийому якісної продукції, правильного її зберігання та термінів реалізації і видачі. | Протягом року | Комірник |
9 | Дотримання графіку видачі страв на групи. Ваговий вихід страв. | Постійно | Директор закладу, медична сестра |
10 | Поповнення і затвердження технологічних карток | До 01.10 | Члени ради |
11 | Хід заготівлі овочів та фруктів на зимовий період | До 01.11 | Члени ради |
12 | Дотримання та виконання програм-передумов системи НАССР | Постійно | Члени робочої групи НАССР |
13 | Суворо контролювати дотримання працівниками кухні санітарно-гігієнічних правил облаштування і утримання харчоблоку, своєчасне проходження обов'язкових медичних оглядів відповідно до чинного законодавства. | Протягом року | Сестра медична |
14 | Правильне використання та утилізація засобів індивідуального захисту працівниками харчоблоку, їдальні та помічниками вихователів | На період карантину на COVID-19 | Сестра медична |
15 | Забезпечення своєчасної сплати за харчування дітей | Постійно | Вихователі д/г, члени ради |
16 | Питання організації харчування дітей виносити на обговорення на нарадах при директорові, виробничих нарадах не рідше 2 рази на рік | Згідно наказів, заходів | Директор закладу, члени ради |
17 | Брати участь при складанні актів з причини сезонного псування продуктів | Періодично | Директор закладу, Члени ради |
18 | Консультативний пункт: - проведення консультацій; - бесід з вихователями, вчителями та помічниками вихователів з питань культури харчування дітей та популяризації здорового харчування | 1 раз на квартал | Сестра медична |
19 | Педагогічні дні: - дотримання інструкцій з питань організації харчування; - режим харчуванні і його доцільність; - знання працівниками нормативних документів щодо організації харчування, дотримання їх вимог; - доцільність проведення вітамінізації страв. | Постійно | Директор закладу, завгосп, сестра медична |
20 | Тиждень майстерності: | До 15.10 | Вихователі дошкільних груп |
21 | Робота консультативного пункту для батьків | Щоквартально | Вихователі дошкільних груп, члени ради |
22 | Аналіз якості та ефективності медичного керівництва та контролю за харчуванням | Щомісяця | Члени ради |
23 | Семінар-практикум | 1 раз на рік | Члени ради |
24 | Працювати за примірним меню згідно рекомендованого примірного меню розробленого провідним спеціалістом управління освіти | Постійно | Медична сестра з дієтичного харчування, члени ради |
25 | Приймати участь в рейдових перевірках адміністрації, профспілкових працівників та спеціалістів з питань харчування дітей | 1 раз на квартал | Члени ради |
26 | Забезпечити суворий контроль за приготуванням дієтичного харчування | При наявності дітей, які потребують дієтичного корегування харчування | Директор закладу, члени ради |
Рада по харчуванню (наказ по закладу №152/о від 04.09. 2018 року)
Голова ради: Фундова В.І. - директор закладу;
Члени ради:
Козир Л.Л. – голова ПК;
Політаєва О.А. – завідувач з господарської частини;
Кулік Г.О. – сестра медична з дієтичного харчування;
Шпарьова І.О. – сестра медична;
Лукаш Л.В. - кухар;
Тороп І.М. - кухар;
Курочкіна Ю.М. - представник громадськості.
Комунальний заклад
«Кропивницький навчально-реабілітаційний центр Міської ради
міста Кропивницького»
25006, м. Кропивницький, вул. Куроп`ятникова, 19
e-mail: nvo_kirov@ukr.net; телефон: 33-93-27
ЄДРПОУ 31975219
АКТ
перевірки готовності їдальні до відновлення роботи
від «23» лютого 2021 року
Комісія у складі:
Голова – директор закладу В.І. Фундова
Члени – Голова ПК Л.Л. Козир
медична сестра з дієтичного харчування Г.О. Кулік
замісник директора з господарської частини О.А. Політаєва
представник громадськості І.М. Тороп
Відповідно до пункту 1.10 наказу департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації від 08.04.2021 № 118-од «Про стан впровадження реформи системи шкільного харчування в Кіровоградській області», наказу Управління освіти Кропивницької міської ради від 20.04.2021 №194/о, наказу по закладу від 23.04.2021 № 57/0 «Про підготовку приміщень харчоблоку закладу» проведено перевірку їдальні з метою попередження та профілактики спалахів гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь серед учнів закладу.
ВСТАНОВЛЕНО :
В зв’язку з тим, що дошкільне відділення закладу продовжувало працювати в звичайному режимі, призупинення роботи харчоблоку не було. На харчоблоці проведено генеральне прибирання з використанням дезінфекційних та миючих засобів, у тому числі технологічного обладнання, кухонного посуду згідно графіку. Перевірено робочий стан технологічного обладнання. Проведено розморозку та миття холодильного обладнання.
Проведено позачергове провітрювання та генеральне прибирання приміщень їдальні закладу, столового посуду з використанням миючих та дезінфікуючих засобів, які мають позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи про дозвіл на застосування в закладах освіти. Проведено спуск питної води в кранах їдальні. Перевірено столовий посуд на наявність скол та тріщин. Надщербленого посуду не виявлено. Кожний учень має окремий комплект столового посуду. Біля рукомийників вивішені одноразові паперові рушники та диспенсери з милом рідким. Для води питної в наявності одноразові паперові стаканчики. Графік харчування учнів розроблений та затверджений, забезпечена відстань між столами згідно вимог.
Працівники харчоблоку та їдальні забезпечені санітарним (3 комплекти) та спеціальним одягом, щитком захисним, окулярами захисними, в достатній кількості засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, одноразові рукавички. Засоби індивідуального захисту в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівників. Забезпечені умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни – рукомийники, мило рідке, паперові рушники, антисептичні засоби для обробки рук. З працівниками харчоблоку проведено повторне навчання щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації.
Холодильне обладнання в робочому стані. Інвентар для прибирання маркований за кольорами визначеними відповідно до вимог системи НАССР. Зберігається окремо в кожному цеху. Миски, каструлі в задовільному стані, промарковані з зазначенням об’єму, використовуються за призначенням. Дошки, ножі для сирої та вареної продукції в достатній кількості, промарковані. Комора оснащена термометром та гігрометром. Журнал реєстрації температури та відносної вологості у приміщенні ведеться регулярно.
РЕКОМЕНДОВАНО :
- продовжувати заходи адаптивного карантину згідно Постанови Головного Державного санітарного лікаря України№4 від 23.04.2021 року;
- не допускати порушення санітарно-гігієнічного режиму;
- дотримуватись термінів реалізації продуктів харчування, зберігати продукти харчування відповідно до вимог санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів та Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів»
- продовжувати впровадження в дію принципів системи НАССР
ПІДПИСИ : В.І. Фундова
Л.Л. Козир
Г.О. Кулік
О.А. Політаєва
І.М. Тороп
Комунальний заклад
«Кропивницький навчально-реабілітаційний центр Міської ради міста Кропивницького»
25006, м. Кропивницький, вул. Куроп`ятникова, 19
e-mail: nvo_kirov@ukr.net; телефон: 33-93-27
ЄДРПОУ 31975219
АКТ
від «10» лютого 2021 року
ПЕРЕВІРКА СТАНУ ХАРЧУВАННЯ
Радою по харчуванню
Комісія у складі:
Голова – директор закладу В.І. Фундова
Члени – Голова ПК Л.Л. Козир
медична сестра з дієтичного харчування Г.О. Кулік
замісник директора з господарської частини О.А. Політаєва
представник громадськості І.М. Тороп
Проведено перевірку з метою :
- аналізу санітарно-гігієнічного стану харчоблоку та допоміжних приміщень;
- аналізу дотримання вимог до зберігання продуктів харчування;
- відповідності до вимог видачі якості та обєму готових страв;
ВСТАНОВЛЕНО :
Холодильне обладнання в робочому стані. В наявності 6 холодильників, промарковані, своєчасно розморожуються та миються. В кожному холодильнику та морозильній камері є термометри, температурні листи заведені, температурний режим дотримається. Визначене місце для зберігання кожного з продуктів. Технологічне обладнання, витяжна вентиляція в справному стані. Інвентар для прибирання маркований за кольорами визначеними відповідно до вимог системи НАССР. Зберігається окремо в кожному цеху. Миючі та дезінфікуючі засоби в достатній кількості, зберігаються окремо від харчових продуктів, в закритому посуді, мірні ємності промарковані. Для миття столового та кухонного посуду використовуються миючі засоби, які дозволені для використання у навчальних закладах, мають сертифікати якості та відповідності та інструкції з використання. Пам’ятки для миття посуду розміщенні біля ванн для миття посуду. Миски, каструлі в задовільному стані, промарковані з зазначенням об’єму, використовуються за призначенням. Дошки, ножі для сирої та вареної продукції в достатній кількості, промарковані.
Продукти в заклад надходять задовільної якості, на кожен продукт є супровідні документи. Продукти зберігаються в коморі, ведеться журнал бракеражу сирої продукції з зазначенням терміну використання. В коморі в наявності двотижневий запас сипучих продуктів, які зберігаються на стелажах, терміни зберігання дотримуються. Строки зберігання швидкопсуючих продуктів дотримуються. Продукти з простроченими термінами реалізації відсутні. Комора оснащена термометром та гігрометром. Журнал реєстрації температури та відносної вологості у приміщенні ведеться регулярно. Ємності для обробки яєць в наявності, промарковані. Пам’ятки для миття яєць вивішена. З працівниками харчоблоку проведене заняття з прийняттям заліку щодо процесу миття яєць, умов зберігання, особливостей приготування. На час перевірки яйця курячі в закладі відсутні.
Технологія приготування страв дотримується, об’єм порцій відповідає зазначеному об’єму в меню-вимозі, добові проби відбираються регулярно, графік видачі їжі дотримується. Персонал отримує їжу в окремому промаркованому одязі в промаркований посуд з кришками. Відходи зберігаються в промаркованому посуді з кришками в спеціально відведеному для цього місці. Працівники харчоблоку забезпечені засобами індивідуального захисту. Посилено контроль за організацією видачі страв, обробкою столів дезінфікуючими засобами, наявністю у працівника їдальні під час видачі страв захисної маски, захисних окулярів або захисного щитка, одноразових рукавичок. Санітарний одяг (по 3 комплекти) та спеціальний одяг працівників їдальні в наявності, промаркований, використовується за призначенням.
В закладі впроваджуються постійно діючі процедури, засновані на принципах аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), активізована робота групи НАССР.
РЕКОМЕНДОВАНО :
- продовжувати заходи адаптивного карантину;
- не допускати порушення санітарно-гігієнічного режиму
дотримуватись термінів реалізації продуктів харчування, зберігати продукти харчування відповідно до вимог санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів та Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів»
- продовжувати впровадження в дію принципів системи НАССР
ПІДПИСИ : В.І. Фундова
Л.Л. Козир
Г.О. Кулік
О.А. Політаєва
І.М. Тороп